یکی از اقداماتی که بسیاری افراد در روزهای پایانی سال انجام می‌دهند جرمگیری دندان‌هاست. چرا که فکر می‌کنند با جرمگیری می‌توان از شر بدرنگی دندان‌ها خلاص شد و در دید و بازدیدهای نوروزی زیباتر جلوه کرد، اما اصلا چنین باوری درست است؟ و این که می‌گویند جرمگیری به مینای دندان آسیب می‌رساند چقدر حقیقت دارد؟

جرم در واقع رسوبی است که روی دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود و نه‌تنها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود بلکه رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه منجر شود. البته افرادی که زیاد چای و قهوه مصرف می‌کنند و سیگار می‌کشند زودتر دچار جرم دندان خواهند شد. پس به نوعی باید جرم دندان‌ها را از بین ببریم.

دکتر مهرداد صادقی، دندانپزشک زیبایی دراین‌باره می‌گوید: بزاق دهان به صورت طبیعی دارای املاح بسیاری است که در قسمت‌هایی از دهان و دندان‌ها رسوب می‌کند و به مرور زمان هم میکروب‌های دهانی و مواد غذایی به این رسوبات اضافه می‌شوند.

در مراحل اولیه این پلاک‌ها براحتی با مسواک‌زدن و نخ‌ دندان کشیدن قابل پاک شدن است، اما به مرور زمان به لایه‌ای سخت تبدیل می‌شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد؛ یعنی این‌که برای از بین بردن جرم باید به دندانپزشک مراجعه و جرمگیری کنید.


تحقیق یاب جرمگیری ,دندان‌ها ,دهان ,دندان ,می‌شود ,مرور زمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده closed شرکت خدماتی کاریابی چند منظوره کهکشان گم شده در زمان writ معرفی کتاب گروه دین و زندگی شهرستان شوشتر فروشگاه نگین ایران